تشکیل پرونده مالیاتی

همه شرکت‌ها حداکثر دو ماه بعد از ثبت شرکت و قبل از اینکه هر فعالیتی انجام دهند، باید در سازمان امور مالیاتی کشور پرونده تشکیل بدهند.بموجب بخشنامه 80/112799 مورخ 1399/07/23 شناسه ملی اشخاص حقوقی جایگزین کد اقتصادی شد و دیگر به کسب و کارها کد اقتصادی تعلق نمیگیرد و برای اشخاص حقیقی کد ملی ،بریا اشخاص حقوقی شناسه ملب ملاک اعتبار است.با ثبت شرکت اطلاعات شما از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان امور مالیاتی ارسال میشود و برای شما پیامکی از طرف سازمان دارائی ارسال خواهد شد ،این پیامک به معنای پیش ثبت نام مالیاتی شما است و می بایست ظرف مدت دو ماه از تاریخ مذکور ،مدارک تکمیلی خود را در سامانه بارگزاری کرده و و پس از ارسال اصل مدارک به سازمان امور مالیاتی نام کاربری و رم عبور دریافت نمایید .با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور میتوانید به انجام تکالیف مالیاتی خو بپردازید.

همچنین اگر کالا و یا خدماتی را عرضه میکنید که طبق ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده ،مشمول معافیت نیست نیز باید در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام و اطلاعات تکمیلی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال نمائید،تا به عنوان یک مؤدی ثبت نام شده تلقی شویدو تکالیف مالیاتی این بخش اعم از درج 9% مالیات بر ارزش افزوده در صورتحسابهای خود و دریافت آن از مشتریان را دهید.

فراموش نکنید مراحل اولیه بعد از ثبت شرکت، اهمیت بسیار زیادی دارند. بنابراین بهتر است همه این اقدامات با احتیاط و کاملا منطبق بر اصول و قوانین جاری طی شوند.

خدمات مالیاتی نامیک در این مرحله شامل:

  • تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی و مشخص کردن حوزه مالیاتی شرکت.
  • تشکیل پرونده در نظام ارزش افزوده .
  • طراحی نقشه راه و سیستم امن مالیاتی مطابق شرایط هر شرکت در قالب مشاوره مالیاتی شرکت نامیک.

اسکرول به بالا